Vauva on nyt pariviikkoinen. Olen ollut välillä aika baby blues ja varsinkin iltaisin tulee vieläkin helposti itku, kun on pimeää ja synkkää ja vauva on kiinni tississä. Mutta, kaiken kaikkiaan ja varsinkin taas yhden todella hyvin nukutun yön jälkeen on olo liki euforinen. Nimittäin, niitä ilonaiheita:

- Vauva on toistaiseksi ollut perustyytyväinen, itkee todella vähän, eikä hermostu helposti. Ei ole tainnut periä mun aistiherkkyyttä - mä olen niitä ihmisiä, joka ei kestä hankaavia pesulappuja. Tyyppi on tyytyväinen koko ajan, paitsi jos on nälkä tai känisee kakan tekemistä.

- Vauva saa tarpeeksi ruokaa. Neuvolasta käytiin kotikäynnillä ja punnittiin ja katsottiin kaikki. Vauva on jo ylittänyt syntymäpainonsa ja voidaan todeta, ettei mun tartte ressata saako tyyppi tarpeeksi ruokaa. Eli imetys sujuu ihan itsestään. Vaikeinta imetyksessä: vaatteet. Siitä voidaankin sitten bloggailla ihan joku toinen kerta lisää. Mutta siis: tyyppi osaa ottaa hyvän imuotteen ja maitoa tulee tissistä sellaisella vauhdilla, että hän saa vatsansa täyteen 5-10 minuutissa, muttei kuitenkaan ole suihkutissit joista tulisi maitoa niin että tyyppi tukehtuu. Oon ennenkin ollut sitä mieltä että mulla on täydelliset tissit; no ne on näköjään myös täydelliset lapsen ruokkimiseen :) . 

- Saan nukkua noin 50% enemmän kuin etukäteen odotin. Voihan tämä tästä vielä muuttua, mutta tavallisin yö on sellainen, että noin 9 tunnin ajan tapahtuu ainoastaan syömistä ja nukkumista, ja kun vauva kerran ryystää vatsansa täyteen siinä 5-10 minuutissa, eivät mun heräämiset ole kovin pitkiä. En katso kelloa, montako tuntia olen nukkunut; se on mielestäni ihan turhaa. Tiedän vaan että näen unia joka välissä, eli pääsen siihen sikeään uneen, ja etten tarvitse edes päikkäreitä useimpina päivinä jaksaakseni. 

- Ja osioon turhamainen paskamutsi. Raskausdiabeteksen plussa on tässä: painan 4 kiloa vähemmän kuin raskaaksi tullessani - farkut jalassa. Ja ne farkut on ne, joita pidin ennen kuin tulin raskaaksi. Olen siis laihempi kuin, öö, noin viiteen vuoteen, ja mun tissit on isommat kuin ikinä. "Tosi harmi". Pitäis varmaan ottaa kuvia, tuskin tää kroppa tän paremmalta näyttää ikinä :D